Meesterprogramma 'Get started'

Met dit programma legt u de basis voor uw marketing. U wordt ingeleid in de principes van marketing en u krijgt de middelen aangeboden om zelf aan de slag te gaan met uw eigen marketingplan. Maximaal 50% theorie, minimaal 50% zelf doen. Persoonlijke begeleiding.
 
Met name geschikt voor niet-marketeers bij kleine en middelgrote advocaten- en notariskantoren die op professioneel niveau de commerciële bedrijfsvoering willen verbeteren en voor startende kantoren.
 
Naast een ééndaagse training bij u op kantoor bestaat dit programma uit een deel persoonlijke voorbereiding en een halve dag  begeleiding achteraf.
 
Prijs: v.a. € 1.295,- per kantoor
 
Programma:
Voorbereiding
Voorafgaand aan de training ontvangt u een MarketingScan. U denkt na over vragen als wat is de visie van mijn kantoor, wat ervaar ik als grootste (marketing)probleem, hoe ga ik om met locale of regionale concurrentie etc. Invulling hiervan geeft u alvast een beeld van welke (marketing)aspecten voor uw kantoor belangrijk zijn. De ingevulde scan wordt gebruikt om de trainingsdag op maat te kunnen aanbieden.
 
Globaal Programma trainingsdag:
1. marketing in 60 minuten:
Specifiek voor juridische dienstverleners: de meest relevante begrippen, trends en modellen.
2. het marketing-spoorboekje: dankzij de vooraf ingevulde MarketingScan maakt u tijdens deze dag uw ‘spoorboekje' voor eigen marketing. Meesters in Marketing traint aan de hand van een eigen methode, specifiek ontwikkeld voor de juridische dienstverlening.
3. marketing-instrumenten voor juridische dienstverleners, met o.a.:

  • Product & services: wel of niet specialiseren, samenwerking en synergie tussen specialisaties, samenwerkingsverbanden andere kantoren?
  • Pricing- en businessmodellen: Uurtarief, of toch ook fixed-fee opdrachten? Speciale tarieven voor bijzondere doelgroepen (MKB-ondernemingen) of bijzondere opdrachten (spoedzaken)? Samenwerkingsverbanden: op basis van kostendeling of uit marketingoogpunt? Wel of niet aansluiten bij bestaande samenwerkingsverbanden?
  • Communicatie: welke communicatiemiddelen kiest u? Bereikt u met bv sponsoring van locale evenementen uw doelstelling? Hoe kunt u social media het best inzetten? 
  • Partners & Personeel: Wat is mijn 'personal branding' als advocaat? Speciale aandacht voor arbeidsmarktcommunicatie voor kleine en middelgrote kantoren.
 
Persoonlijke begeleiding:
1 maand na trainingsdag heeft u de mogelijkheid om uw gemaakte marketingplan in een persoonlijke sessie van maximaal 4 uur te bespreken en aan te scherpen met één van de trainers. Inbegrepen in de prijs van de training! U stuurt uw uitgewerkte marketingplan van te voren aan ons toe, en u krijgt persoonlijk advies voor verbetering en implementatie. 

Aan de slag met marketing? 
Bel Nynke Bakker: 06 51 59 69 54 of gebruik het contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.