Tip: is uw kantoor ook zo laagdrempelig?

Een statig pand, zware deur, misschien nog een bordes.... de uitstraling van een gemiddeld advocatenkantoor. Prachtig, en vaak de centrale afbeelding op de homepage van de website. 
Veel kantoren claimen daarbij echter ‘no-nonsense en laagdrempelig’ te zijn, om de stap naar een advocaat wat te verkleinen. Macht dat?
 
Een paar tips hoe u uw daad wél bij het woord kunt voegen:

  • Gedrag: zoek de (potentiële) cliënt op. Virtueel via LinkedIn bijvoorbeeld, of fysiek via netwerken. En denk daarbij ook eens aan een telefoontje naar die oud-cliënt die u al een tijd niet gesproken heeft. Treed actief in discussie met uw cliënten. De discussiegroepen op LinkedIn bieden hier een prachtig platform voor. 
  • Tekst: laat dure woorden op uw site weg, schrijf in de taal van uw cliënt. Realiseert u zich dat veel cliënten niet eens begrijpen wat ‘arbeidsrecht’ of ‘insolventierecht’ behelst? Maar ontslag of faillissement waarschijnlijk wel.
  •  Zorg dat de klant kan kiezen hoe te willen communiceren. De telefoon is vaak een hele stap, een ‘stel uw vraag’ op uw website is al veel laagdrempeliger.
  • Beeld: Kijk eens naar de beelden op uw website: plaatjes van advocaten in toga’s, met de beroemde hamer: werken die drempelverlagend of….? Een foto van een oud, statig pand met gesloten deur? Laat je advocaten zien als mens, niet als advocaat.